vrijdag 23 januari 2009

Esami...

Jawel, ik zit ondertussen volop in mijn examenperiode!

't Is minder gemakkelijk dan ik gedacht had, en dat is in zekere zin een goed teken, aangezien het wil zeggen dat Padova toch wel een degelijke universiteit met degelijke cursussen is, maar aan de andere kant is het natuurlijk best lastig! Per vak gemiddeld een 600tal pagina's lezen, dat in het Italiaans, wat me zo'n 5 dagen per 200 pagina's in beslag neemt, en je kan zelf de som al maken! Doch, we doen ons best.

Mijn eerste examen liep niet bepaald van een leien dakje, maar meer woorden zal ik er hier niet aan vuilmaken: ik ben (nipt) geslaagd.

Wie thuis kaarsjes teveel heeft en er graag eentje voor mij wil branden: mijn volgende examens gaan - als alles goed gaat, want met die Italianen weet je nooit - door op 26 januari, 2 februari en 12 februari. Nog een poosje te gaan dus!

Daarna komt het einde van mijn avontuur wel héél erg dichtbij, ik keer waarschijnlijk terug naar onze Belgische contreien rond 26 februari. Snif... Ondanks het studeren bereiken de vriendschappen, de taalkennis, het gewend zijn aan het leven hier nu echt wel hun hoogtepunt; 't zal niet makkelijk worden dit alles definitief achter mij te laten!

Maar voorlopig zijn dat nog steeds zorgen voor later. Het leven is mooi! Nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen tijdens een examenperiode, maar geluk zit hem in de kleine dingen, nietwaar ;)


Veel groetjes, ciao ciao,

Marika x

8 opmerkingen:

  1. Veel succes! Kaarsjes zijn niet zo m'n ding (gevaarlijk hé, vlammen :), zeker met zo'n prutser als ik... :$), maar duimen wel. Dus Marieketje, IK DUIM bij ieder examen van je...


    ... en natuurlijk ook in de blok, want ik weet heel goed hoe afzien 't is om in een andere taal geconcentreerd te blijven :).


    Dikke knuffel, doe 't ginder goed hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes vandaag met het examen! Het zal deze keer wel zonder urenlange wachttijden of vragen over het verkeerde vak zijn.. het kan dus alleen maar beter gaan! Wij duimen op volle kracht!

    groetjes,
    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Marieke!

    Super veel succes nog met je examens é! Ik ken het Italiaanse boeken fenomeen :)... Maar you can do it! In bocca al lupo en wellicht tot gauw in Padova!

    Lotje
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. SUCCES Marieke! Geniet idd maar van de kleine dingetjes, zelfs in de examens is er vanalles leuks te beleven. En daarna volgt er nog een welverdiende vakantie. Tot in Leuven, ik zal de sfeer er alvast goed inzetten voor het tweede semester. Bacini x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ok Marieke, ik zet een kaars voor m'n raam vannacht :D Een groen geurkaarsje als da goed is voor jou. Ik duim echt heel hard voor jou, en als je ooit terug in België beland, help me er dan aan denken dat je post hebt...
    Ik ga volgende week trouwens naar 't Ey, hoerey hoerey :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, naar 't Ey? Cool! Wat valt er te beleven mss? Doe ze daar de groeten van mij! ;)

    En oh, heb ik post?

    Alleszins, bedankt voor 't duimen allemaal, diep vanbinnen voel ik dat het helpt! :)

    Kus, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik duim ook, ik duim ook! En niet vanuit België, maar vanuit Nederland! Gohgoh, heel Europa duimt al bijna voor jou ;-)

    Groetjes! Elise x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jaja Marieke, Elke houdt een verjaardagsfeestje... Als ik niet te schuchter ben wel ik wel groetjes rondstrooien :)

    En ja, je hebt al post sinds juli, wat een vrij gewoon kaartje was, heeft ondertussen al een enorme zwerftoer eropzitten. Later meer daarover, eerst blokken é!

    BeantwoordenVerwijderen