woensdag 24 september 2008

La dolce vita

Hoihoi!

Nog snel een berichtje omdat ik de volgende dagen waarschijnlijk een tijdje niet op internet kan en er ook wel weer 't één en ander gebeurd is!

De eerste nieuwe ontmoetingen zijn een feit... Mijn kamergenote in de jeugdherberg, Clara, blijkt een franse erasmusstudente te zijn die - toeval o toeval- van folk houdt en wiens vader een gekend diatonisch accordeonbouwer is! Ik was al onder de indruk dat ze dat instrument nog maar kende, maar blijkbaar weet ze er dus alles van! Zeer fijn. Ze is de laatste dagen mijn maatje geworden om mee op te trekken, sinds we hier nog steeds elke dag de straat opgestuurd worden. En waar houden we ons dan zoal de hele dag mee bezig? "Walk and wait and walk and wait!" Meerbepaald van hier naar daar om al onze erasmuspapieren geregeld te krijgen... In't ene bureau geven ze je wat papieren mee, waar je dan mee naar ergens anders moet, waar je dan weer iets anders krijgt, enz enz... Jawel, Italië is en blijft een bureaucratie! Gelukkig ben ik daar mentaal op voorbereid! (het houdt je in ieder geval bezig...) Alleszins, het lijkt vrij goed te lukken tot nu toe, de meeste papieren zijn in orde, nu moet ik me vooral nog bezighouden met het vinden van de juiste vakken.

Over de universiteit gesproken: elke dag zien we hier verschillende mensen in apenpakjes (niet letterlijk apen natuurlijk) staan, fles wijn in de hand en een groot papier voor hun neus dat ze moeten voorlezen... Het blijkt een soort afstudeerritueel te zijn. We kunnen ondertussen al helemaal meezingen met het ter deze gelegenheid gezongen liedje dat ongeveer klinkt als "Dottore, dottore, lalalalala.... hoefafa hoefafa hoe". 't is ook mogelijk dat de tekst íetsje anders gaat... ;)



Verder hebben we hier een prachtig plekje ontdekt, namelijk Prato della Valle. Nuja plekJE, 't is een groot plein met bomen en standbeelden; je vindt het op alle toeristische foto's van Padova. Héérlijk om gewoon een paar uurtjes in de zon uit te rusten... Wat we vandaag dan ook met veel plezier gedaan hebben!




Gisteravond zijn we ook iets gaan drinken met een italiaan waarvan we via-via het nummer gekregen hadden. De meeste italianen zijn zeer vriendelijk, behulpzaam en gastvrij! Waarschijnlijk zullen we vanaf morgen, bij gebrek aan jeugdherberg (niet dat ik die zal missen) een paar dagen in zijn appartement mogen slapen. Hij is een enorm babbelgat, heeft ons meteen heel zijn liefdesleven verteld, maar goed, hij kan ons een bed geven :) Joepie!

Vanavond spreken we waarschijnlijk ook eens af met een andere italiaan, degene die ik eerder al vermeld had, hij is lid van de erasmus-organisatie hier. Woensdagavond blijkt de avond te zijn waarop iedereen uitgaat, Spritz (het plaatselijke drankje, nog niet geproefd) drinkt en jawel... nogal zat wordt. Tja, italianen he... Benieuwd wat dat zal geven! Misschien is het maar best dat we om half 12 weer in de jeugdherberg moeten zijn... Hehe. Waarschijnlijk zal er ook een spaanse meegaan die we hier in de jeugdherberg zijn tegengekomen... Het erasmus-netwerk breidt zich uit!

Bon, that's all for now! (ja hoor, ik denk tegenwoordig al in 't Engels - Italiaans is nog wat moeilijk) Ik zal proberen zo snel mogelijk wat foto's online te zetten en ook mijn italiaanse gsmnummer (dat voorlopig nog niet werkt) zal ik hier ergens posten.

Dikke zoen!

Marieke

7 opmerkingen:

  1. Hey Marieke!!!

    Je bent je daar blijkbaar heel goed aan het amuseren, dat lees ik graag ;-)

    Ik wens je nog veel plezier en geniet met volle teugen!

    kenavo
    Imke ( die al uitkijkt naar de foto's )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haaa oddozele noos!

    't lijkt me daar fantastisch.. 'k wil ook al vertrekken als ik da hier allemaal lees! ma 't gentse kotleven mag er ook wel wezen ;)

    knuffie*
    hanne

    ps. tim wordt m'n medepadovareisgezel!!
    volk da van 8/11 tot 13/11 of 15/11 liever niet in belgië vertoeft, join us!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Marieke!

    Blij te horen dat alles daar ok is!
    Ondertussen al veel vriendjes gemaakt? Gisteren ook een aantal Italianen in 'tEy gehad. Die gasten kwamen zingen, wel fijn!
    Nog eens bedankt voor de lekkere taart/cake :)
    Amuseer je ginder nog wat hé en braaf zijn! :)

    Zoen,
    Mr. Gjoenar aka Daou2

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag lieve meid!!
    Ik krijg spontaan zin om je dikke knuffel te geven =)maar kon geen vliegtuig meer vastkrijgen voor vanavond...
    Ziet er allemaal keispannend uit! Ben benieuwd wat je ons nog allemaal gaat kunnen vertellen/bloggen/...
    Doe het daar nog goed e!
    Lieve groetjes
    Fie
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pieps Marieke!

    onder het motto, geen nieuws is goed nieuws (ja sry, ik heb vast zelf te veel geblogd :p en ben gewoon benieuwd... :$) hoop ik dat je het daar super naar je zin hebt! groetiesproet
    Rein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leve het sociale leven! Laat je maar goed gletsjen en geniet van het leven zoals elke erasmusser het doet! En ja, het doet nog altijd raar om te merken dat ik een jongen uit jouw ex-kamerdeur zie lopen. 'Tiens, wat is Marieke veranderd'...

    Ga ervoor!
    Nele

    BeantwoordenVerwijderen