dinsdag 9 september 2008

Nog 10 nachtjes slapen...

Buongiorno a tutti!

Mijn allereerste blogbericht... Een nieuwe ervaring is altijd even spannend. Nog spannender is het feit dat ik me binnen dit en 10 dagen in een totaal nieuw land zal bevinden met totaal nieuwe mensen, totaal nieuwe gewoonten, een totaal nieuwe verblijfplaats enzovoort! Op dit moment kan ik er me nog niet al te veel bij voorstellen, maar daar zal weldra verandering in komen!

Waarom Padova? Wel. Wie mij een beetje kent, kan al vermoeden dat de keuze niet van een leien dakje verliep. Het hartverscheurende dilemma ging dan ook oorspronkelijk tussen een 60-tal Europese steden. Mijn allereerste voorkeur ging naar een Scandinavisch land, of Engeland/Schotland, het Noorden dus. Stockholm was echter niet beschikbaar voor de richting die ik wou doen en Glasgow werd mij verteld "een lelijke industriestad" te zijn, dus die opties schrapte ik al snel uit mijn lijstje. De andere noordelijke bestemmingen hadden ook elk hun mindere kantjes, zodat ik gauw verder uitkeek naar iets anders.
Op dat moment viel mijn oog op "La Bella Italia"... Na er één memorabele keer geweest te zijn had ik me voorgenomen me het italiaans ooit eens eigen te maken. En is er nu een betere manier om een taal te leren dan een echt taalbad? Ik dacht het niet! Daarnaast is Italië ook gewoonweg een prachtig land, met hopelijk toch ook een iets aangenamer klimaat dan ik in het Noorden zou meegemaakt hebben...
De keuze ging uiteindelijk nog tussen enkele Italiaanse steden, en 2 dagen voor de deadline heb ik mijn keuze gemaakt: Padova zou het worden. Vrij noordelijk gelegen, redelijk dicht bij de bergen, en niet té groot maar ook niet te klein. Bovendien dé place to be voor een psychologiestudent in Italië, heb ik me laten vertellen. Kan niet tegenvallen dus? We'll see!

Ik kan jullie alvast vertellen dat ik de eerste week in een jeugdherberg zal doorbrengen, omdat ik nog niet in mijn kot kan, en dat dit waarschijnlijk nog even spannend wordt aangezien de jeugdherberg voor de laatste twee dagen volzet is! Mogelijk ben ik dus binnenkort ook weer een ervaring als dakloze rijker ;) Ik hou jullie op de hoogte! Bruggen genoeg daar alleszins, lijkt mij...

Ziezo, bij deze sluit ik mijn eerste tekstje af, hopelijk kan het jullie bekoren! Ik tel alvast met véél zin af naar 19 september...

Ciao!
Marieke

4 opmerkingen:

  1. Hej Marieke!

    Beestig veel plezier gewenst! Geniet van je tijd daar want... het moet gezegd, tis echt iets fijns! Erasmus... he was a great man!

    t ga je goed!
    dada
    Rein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, was het zo moeilijk om te kiezen? Heb ik helemaal niets van gemerkt... Nu, ik ben vastbeslotener dan ooit om in de herfstvakantie eens te komen meeproeven van dat prachtige land. Is Venetië ver van Padova? (kwestie van afstand luchthaven-kot wat te kunnen inschatten.)
    Hroetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waaw zeg, 'k ben nog niet weg en heb al reacties :)
    Wel, Venetië zou zo'n 20 minuutjes met de trein van Padova verwijderd zijn. Valt mee he! Je komt blijkbaar wel niet meteen in Venetië zelf aan als je met Ryanair vliegt, maar in Treviso. De afstand van daaruit naar Venetië weet ik niet, maar binnenkort doe ik het allemaal zelf eens en dan zal ik het je weten te zeggen!

    'k Zou alleszins hééél gelukkig zijn als je komt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hola,
    Mooie profielfoto heb je daar ;-)

    Ja meisje, de eerste dagen zijn speciaal ,maar eh, je moet alvast geen kot zoeken ;p
    Ik heb er na veel kilometers door de stad wandelen één gevonden. Weldra zet ik foto's op mijn bloggie...
    Nog veel aftel-fun, en geniet van de bagage-stress

    Dikke kus,

    Ruth

    BeantwoordenVerwijderen