maandag 22 september 2008

News from Padova!

Tada tadaa, hier is het dan, het eerste blogbericht rechtstreeks uit Padova waar jullie allen vast vol ongeduld op zaten te wachten! :)
Ik heb best veel te vertellen...

Vrijdagnamiddag vertrokken we, na nog enkele dikke afscheidsknuffels, op weg naar Charleroi. Alles verliep vlekkeloos, tot plots de achterband van de auto lek bleek. Eventjes paniek, maar gelukkig werden we "gered" door een vriendelijke vrachtwagenchauffeur, en was zelfs Touring er snel bij, zij het wel net te laat om nog iets nuttigs te doen... Er zijn nog goeie mensen in deze wereld! Alleszins mama, bedankt om mij te brengen!

Na een vlucht zonder problemen kwamen we (papa, Hilde en ik) aan in Treviso, waar we de nacht doorbrachten in een hotelletje. Zaterdag namen we de bus naar Venetië en hadden we voor het eerst een "waauw" gevoel. Venetië is gewoonweg prachtig, en we hadden het weer mee. Kleine straatjes, het water dat overal opdook, het had iets heel idyllisch. Helaas is het ook een doolhof, maar geloof me, dat neem je er graag bij! Grappig is ook wel dat je in alle kleine straatjes en pleintjes amper mensen tegenkomt, tot je bij de Rialto-brug of het San Marco-plein komt, waar het op de koppen lopen is! "Aaah, híer zijn al die mensen..." Ook de duiven zorgen voor entertainment: ze spelen een soort tikkertje met het stukje kaas dat je hen geeft, tot een slimme mus het afneemt en er -letterlijk- mee gaat vliegen! Domme duiven.
Samengevat: zéér de moeite.

' s Avonds namen we dan de trein naar Padova, een half uurtje rijden en niet duur, oef! Het openbaar vervoer in Italië is zeker in orde en daar ben ik zeer blij om.
In Padova aangekomen zijn we nog een heerlijke pizza gaan eten en dan bedje in, want al dat citytrippen is best vermoeiend!

De volgende ochtend om een uur of 4 moest ik afscheid nemen van papa en Hilde... Even een moeilijk moment. Het besef dat je er plots alleen voor staat en het nu écht begonnen is.
Gelukkig had ik afgesproken dat ik die dag naar Lieselot in Bologna zou gaan. In de jeugdherberg word je namelijk verplicht om buiten te gaan tussen half 10 en half 5, en ik wou liever niet op mijn eentje de zwerver uithangen! Zo gezegd, zo gedaan, ik de trein op naar Bologna. Daar wat rondgehangen... 's Avonds kreeg ik het nogal moeilijk, door een combinatie van vermoeidheid, nieuwe indrukken, gemis enz... waarop Lieselot me overhaald heeft om bij haar te blijven slapen.

En ja hoor, een bekend gezicht, "Bridget Jones's Diary" en eindelijk nog eens genoeg uren slaap doen wonderen! Vandaag voelde ik me al stukken beter. (dankje Lotje :)) Het zonnetje scheen ook weer, wat Padova stúkken mooier maakt. 't Is een levendige stad met op het eerste zicht veel winkels en veel terrasjes. Ik had voor het eerst het gevoel dat ik me hier wel thuis zou kunnen gaan voelen!

Straks ontmoet ik waarschijnlijk mijn kamergenote hier in de jeugdherberg... En één dezer dagen heb ik normaalgezien een "date" met een Italiaan van de Erasmusorganisatie hier. Verder weet ik wel wat doen: een italiaans gsm-nummer aanschaffen, erasmusdingen regelen, shoppen! Hihi.

Ziezo, dit waren zowat de belevenissen van de eerste dagen... Ik zal mijn best doen om van m'n volgende blogbericht niet zo'n opsomming van feiten te maken :) Maar mijn suffe hoofd en de weinige tijd laten op dit moment niet veel méér toe.

Arrividerci! Dikke kus,

Marieke

5 opmerkingen:

  1. Hey, jij avonturier..
    hier valt niet te beleven wat jij beleeft.. vooral werken doen de mensen hier, de zon schijnt, maar daarmee is ook alles gezegt...
    mail in mailbox btw..
    Tot gauw,
    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marieke! 't Is voor jou ook eindelijk begonnen. De moeilijke momenten in het begin zijn echt normaal, zelfs ik heb nog af en toe een vlaag van heimwee, maar over het algemeen zal de balans snel overslaan naar enorme tevredenheid. Eens je je netwerk daar gevormd hebt :-) Geniet ervan he. Dikke zoen! Ruth x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Juwkes! Steeds welkom in Bologna en let me know hoe de dates waten! :)
    Greetz!
    Lotje
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Marieke,
    't Ey is opgestart... Dank je voor je sms tijdens 't Baleynbal. En voor de hulp ervoor... Het verdriet is voor mij dubbel... Mn overbuurmeisje én een vreywilligster kwijt... Hou je goed en we houden 't nest warm.
    kneyf
    Dirk van 't Ey

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Liefje!

    Het lijken me allemaal toffe vooruitzichten!
    Geniet...

    Dikke zoen, en veel sterkte in de moeilijke momenten xx

    BeantwoordenVerwijderen