dinsdag 30 december 2008

Italia - buone feste!

Ciao!

Eerst en vooral: mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

(waarvoor een blog al niet handig kan zijn... enkele tientallen mailtjes bespaard!)


Ik ben ondertussen weer gestrand in la bella Italia. Het opstaan was pijnlijk (3u is eerder een tijdstip waarop ik zou gaan slapen...), maar het zicht uit het vliegtuig - besneeuwde bergen in de opgaande zon - maakte dat meer dan goed.

Het was goed om nog eens thuis te zijn! Het terugzien van mensen die je al langer kent dan 3 maanden, de huiselijke gezelligheid, het genieten van vakantie zonder zorgen... Dat kan al eens deugd doen. Opvallend ook hoe snel je je weer aanpast! Het voelde eigenlijk alsof die 3 maanden dat ik weg ben geweest er niet echt geweest waren... Of alleszins niet in dat leven zoals ik het ken. Er zat een "gat" in mijn Belgisch leven, net zoals er nu een gaatje van een week in mijn Italiaanse leven zit. Best een bizar gevoel! Ik had de eerste morgen thuis zelfs het idee dat het nog zomer zou zijn als ik mijn raam opendeed :) Viel dat even tegen!

Maar toen ik gisterochtend in Treviso aankwam, voelde ik me best ook wel weer thuis. Weer Italiaans horen en er deze keer in tegenstelling tot 3 maand geleden iets van verstaan, het is zo toch een ander gevoel :) En ondanks de dikke pak wolken waar mijn vliegtuig door gevlogen was, werd ik verwelkomd door een stralend zonnetje. Wat moet een mens nog meer hebben...


Nu is het vooral wachten op het arriveren van bekenden! Ik ben eens benieuwd wat nieuwjaar zal geven...

Je hoort het wel!


Dikke zoenen, ik mis jullie nu toch weer ietsje meer...


Marieke

4 opmerkingen:

  1. Geniet maar met volle teugen van het staartje van 2008! Hopelijk wordt het morgenavond een feest om nooit te vergeten, met een prachtig kader van vuurwerk op het Prato della Valle, maar vooral met veel volk en veel warme vriendschap.
    Morgen heffen wij hier ook het glas en zullen we zeker toasten op een sprankelend nieuw jaar!

    buone feste,

    mama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schol en santé op het nieuwe jaar! (geen idee hoe dat in het Italiaans zou klinken, maar het zal ongetwijfeld sprankelend zijn...)

    Hans-Fanteyfare

    BeantwoordenVerwijderen
  3. "And a happy new yeaaaaaaaaaaar"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen