woensdag 8 oktober 2008

Wist je dat...

Ja hoor beste mensen, ook in deze blog is het tijd voor wist-je-datjes! Omdat de italianen nu eenmaal wel eens vreemde gewoontes durven hebben...


DUS, wist je dat...

* er in Padova meer studenten dan plaatselijke inwoners wonen en dat zo'n 100tal ervan op dit moment erasmusstudenten zijn?

* de eerste georganiseerde erasmusactiviteiten een feit zijn en er op de eerste (rondleiding in Padova en gratis sangria 's avonds) héél veel volk is afgekomen?

* sommige italianen Facebook uitspreken als "fatsjebok"? Ik lag strijk toen ik dat hoorde!

* de verkeerslichten hier zowat één seconde groen zijn en 7 seconden oranje, maar of het nu groen, oranje of rood is, iedereen toch zomaar oversteekt? Zelfs als er een politieagent op staat te kijken (die dan ook niks zegt)?

* er hier nog maar één dag is voorbij gegaan dat ik géén pasta met een of andere tomatensaus heb gegeten?

* je in de winkel dan ook niet veel anders vindt? Naar iets als bloemkool bv moet je niet op zoek gaan!

* dit eigenlijk nog maar het voorgerecht is?

* men hier niet extreem laat eet zoals bv in Spanje, maar eerder rond een uur of 8 's avonds?

* een pint (wel iets groter dan thuis) hier zeker 3 euro kost?

* je daarentegen Spriz, wijn en uiteraard koffie kan vinden voor 1-1,5 euro?

* zowat al mijn lessen overlappen?

* de lessen hier interactiever en de studenten assertiever zijn?

* ik in november waarschijnlijk al een examen heb?

* er hier best veel Belgen zitten (zowel Vlamingen als Walen)?

* het hier overdag meestal lekker warm is, maar het 's avonds enorm afkoelt en mijn voetjes dan als ijsklompen aanvoelen?

* ik les heb niet ver van de rivier en er daar best aangename plekjes zijn om te zitten?

* ik hier waarschijnlijk zeer goed (ahum) zal worden in "calcietto" (kickeren) en ping-pong, aangezien beide hier in de residentie vaak gespeeld worden?

* er hier té veel interessante winkels zijn, waardoor ik mijn shop-drang écht moet onderdrukken?

* deze winkels wel steeds toe zijn tussen 13 en 15 uur, wat zeer lastig is als je dat niet gewoon bent?

* ik onlangs mijn huur betaald heb in een postkantoor?

* de ijsjes hier héél lekker zijn?

* ik maar niet uitgeslapen geraak?

* ik al accordeon heb gespeeld in de tuin van mijn residentie?

* er verdacht veel erasmussers verjaren in oktober? Er zijn op dit moment al twee of drie verjaardagen gepasseerd.

* ik waarschijnlijk nog duizend dingen kan bedenken die jullie alleen maar zouden vervelen...?



Voor de rest gaat het leven hier zijn gewone gangetje... Na het "leven op straat" van mijn week jeugdherberg doet het best wat vreemd om weer een normaal leven te leiden en te merken dat alles zich wat stabiliseert, maar dat heeft uiterààrd ook zijn aangename kanten!




Veel groetjes,
zoen,

Marieke

2 opmerkingen:

  1. hey,
    ik ben er niet om je voetjes warm te masseren hé.. ver weg zou je één knn krijgen, mr daar heb je wrs geen tijd vr.. of zijn er genoeg mannelijke Italianen die staan te springen om jou eentje te geven..
    Grtz & knuffel,
    J.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marieke:
    Wist je dat
    - we hier ook dicht bij een rivier les hebben, maar dat die niet om aan te zien is?
    - het weer hier best meevalt?
    - de politie hier heel hard optreedt tegen studenten (2 weken terug hebben ze in 1 uur meer dan 100 studenten beboet)
    - onze lessen eens NIET overlappen
    - ons eerste semester vrij kalm is wat zal resulteren in slechts 2 januari-examens
    - ik eigenlijk wel hou van wist-je-dat-toestanden
    - ik me moet klaarmaken want straks moeten we ons project uitvoeren, aaaaaaaaaaaaaaaah
    - ik je toch wel mis :c
    (

    BeantwoordenVerwijderen