donderdag 30 oktober 2008

Leven als toerist in Italië

Mi piace la vita italiana! Oftewel: het italiaanse leven bevalt me! Zelfs in de regen, en daar kunnen Nele en Tiny volop van meespreken...



Maar laat ik bij het begin beginnen. De laatste dagen zijn héél druk geweest!

Zondag maakten we met enkele spanjaarden en franssprekenden (frans + waals dus) een tripje naar il Lago di Garda (het Gardameer). Dé toeristische plek bij uitstek hier in de buurt, dus mocht ook op ons lijstje niet ontbreken. De zon was met ons! Hoewel we niet het allermooiste plekje aan het meer hadden uitgekozen (het meer heeft een omtrek van 158,4 km, je hebt dus best wat keus qua plekjes), was het een zalige relaxerende dag, die bovendien mooie foto's heeft opgeleverd. En ja hoor, erasmus zou erasmus niet zijn als we niet weer toevallig door iemand werden aangesproken die ons een gratis boottochtje aanbood... :)

























Na een dutje op een trein die ons al in de juiste sfeer bracht met het licht dat telkens uitviel, was het tijd om ons klaar te maken voor de grote Halloweenparty. Ik transformeerde mezelf in een eigenlijk nog veel te schattige zwarte kat, ging met twee heksen de fiets op (de autobestuurders moeten ook wat gedacht hebben...) en nadat nog enkele andere griezels ons vervoegden, zetten we koers naar een van de "discotheken" hier: Banale. Even terzijde: een discotheek hier is niet echt hetzelfde als één in België (daar zou ik nooit een voet binnenzetten), maar is hier gewoon een plek waar je kan dansen op gewone muziek, net als een fuif/TD thuis, en is bovendien de enige optie om nog weg te gaan na een uur of 12... Hoewel er veel aan mijn staart getrokken werd, was het weer ambiance alom!



De volgende ochtend stapte ik nog ietwat slaperig uit bed... En was het tijd om mijn eerste echte bezoek te ontvangen! Al was er de eerste uren nogal verwarring omtrent mijn telefoonnummer (ik deed nietsvermoedend mijn dagelijkse bezigheden terwijl Nele en Tiny al enkele uren in Padova bleken te zijn) vlogen we elkaar dan eindelijk toch in de armen op - hoe kan het ook anders - Piazza delle Erbe. We namen een kijkje op Prato della Valle by night en kwamen dankzij mijn oriëntatorisch talent op nooit geziene plaatsen ;) Ook voor mij was het een ervaring: je bekijkt de stad waarin je leeft plots vanuit een ander oogpunt en gaat eens verder dan de dingen die je dag in dag uit doet. Padova op z'n toeristisch dus. Heel mooi!


Als je de toerist wil uithangen, moet je het goed doen, aldus bezochten we dinsdag en woensdag respectievelijk Venezia en Verona. Ondanks minder weer - Verona betekende voor mij vooral doorweekte voeten - was het toch nog eens de moeite. Vooral Verona is eigenlijk best mooi als het regent! En storm noch regen houdt ons tegen... om te gaan shoppen! O ja, ik ben weer bezweken... Zucht. :) Alleszins, het waren drie zeer fijne dagen! Thanks for coming girls! (en Lotte: bedankt voor't hilarische postpakket...)






























Op dit moment ben ik dus wat aan't bekomen van de vorige dagen... De gezondheid van de meesten hier begint het stilaan een beetje te begeven, ook ik voel een verkoudheid aankomen, dus is het niet slecht het eventjes wat kalmer aan te doen. Dit weekend staat er waarschijnlijk een weekendje in de bergen op het programma (dat is gezond he), ik kijk er al naar uit!


2 dikke zoenen (want zo gaat dat hier) en een zwarte poezenpoot,

Marieke

7 opmerkingen:

  1. Ja, zwart waren die voeten wel na een dagje Verona :). Ik heb er ongelooflijk van genoten, dus heeeeeel hard bedankt om op Erasmus naar Padova te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag marieke,

    vermits de pc-perikelen nog niet achter de rug zijn, pleeg ik een vlug berichtje vanop een computer op het werk ...
    ik zie dat het je goed gaat ... en dat je er soms zelfs een beetje tipsy uitziet. natuurlijk zijn de verhalen van het uitgangsleven de meest spectaculaire voor op een blog te zetten, maar toch ... ik voel dat je je als een visje in de italiaanse wateren voelt en dat doet me deugd.
    fijn ook dat je vriendinnen op bezoek komen ...
    ik weet niet of wij in de kerstvakantie in italië zullen geraken. we kijken wel uit en laten op tijd iets weten.
    wie komt er nu al ?

    met ons alles OK. het is redelijk rustig op dit moment (herfstvakantie, zij het halftijds).

    frisse groeten,
    papa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O o ik heb duidelijk wat gemist! en ben nog steeds iets aan het missen want blijkbaar heb je het wel leuk daar!
    maandag zal ik alles wel horen van die twee malloten!
    tot ziens
    mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heey ons nicht(je)
    hier een reactie van:Ina,Dieter,Rozemarijn en Lisse..nu zitten wij hier met de hele familie..maar zonder jou natuurlijk..het is al lang geleden dat we alkaar nog eens hebben gezien:)
    En hoe gaat het daar in Italie? Lukken de lessen in het italiaans?
    Hopelijk kan je goed volgen.
    Ik ga afsluiten (Ina)
    Tot binnenkort een keertje..

    Vele groetjes van je nichtjes en neefje.:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. scheune foto's van teolo! 't komt zelfs een beetje in de buurt van de nevelwouden in peru ;)
    tot over een paar dagjes!

    x hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, met de nadruk op nevel, veronderstel ik :p
    Tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haaaai honey!

    Nice to see your still enjoying.
    WTF ik kan eigenlijk gewoon int nederlands typen. Ik ben hier verwarder dan ooit!

    Blijf genieten,
    Ik zie je graag!

    Ruth

    BeantwoordenVerwijderen